چگونه می توانید تشخیص دهید که بلبرینگ شما تقلبی است؟

جهان بر اساس بلبرینگ ها می چرخد. آنها تقریباً در همه چیز یافت می شوند: اتومبیل، قطار، هواپیما، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات صنعتی، حتی ماشین لباسشویی ما. تقاضا برای بلبرینگ ها زیاد است، بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا صنعت بلبرینگ یکی از سخت ترین آسیب ها توسط دزدی دریایی محصولات است.

ما روزانه 10 نفر را به دلیل تصادفات موتوری از دست می دهیم زیرا وسایل نقلیه ای که به دلیل بلبرینگ های تقلبی شکسته می شوند.  اینترپل

اگر به محصولات تقلبی فکر می کنیم، اغلب به مقادیر زیاد و قیمت پایین فکر می کنیم، اما همیشه اینطور نیست. دزدان دریایی محصولات نسبت به قیمت هایی که برچسب های درجه یک می توانند دریافت کنند عاقل می شوند. این بدان معناست که وقتی کپی‌ها یکسان هستند یا بلبرینگ بازسازی‌شده اصلی، دیدن اینکه چگونه این محصولات در زنجیره تامین قرار می‌گیرند آسان می‌شود. اگرچه بلبرینگ های تقلبی ممکن است شبیه به محصول سازنده به نظر برسند، اما در واقع نمی توانند از آن دورتر باشند. همانطور که همه ما می دانیم، روغن کاری و فن آوری های پیشرفته نقش مهمی در عملکرد ایمن یک بلبرینگ دارند و این جنبه هایی هستند که در تولید بلبرینگ تقلبی به خطر می افتند.

هنوز مهم است که به یاد داشته باشید که قیمت‌های خیلی خوب برای واقعی بودن می‌تواند دقیقاً همین باشد. معاملات خوب و قیمت های باورنکردنی پایین شاخص رایج محصولات تقلبی است. همه ما عاشق یک معامله خوب هستیم، بنابراین حتی اگر این قیمت ها وسوسه انگیز هستند، در واقعیت، نتیجه استفاده از این بلبرینگ ها می تواند فاجعه بار باشد.

این تقلبی ها می توانند ظرف چند ساعت پس از نصب از بین بروند و بهره وری ماشین آلات و جان انسان ها را به خطر بیندازند. این را اینترپل نشان می دهد که گفته است “ما روزانه 10 نفر را به دلیل تصادفات موتوری از دست می دهیم زیرا وسایل نقلیه ای که به دلیل بلبرینگ های تقلبی شکسته می شوند.”

تولیدکنندگانی مانند SKF، Schaeffler و NSK با پیوستن به نیروهای خود با مقامات مجری قانون، امور را به دست خود می گیرند. در توضیح این موضوع، SKF اظهار داشت که «ما رویکردی با تحمل صفر برای مشکل تقلبی اتخاذ می‌کنیم. هر ساله تیم حفاظت از برند ما در بیش از 100 حمله علیه فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات تقلبی شرکت می کند.

در نتیجه، SKF تنها در یک حمله 15 تن محصولات تقلبی را کشف و ضبط کرده است. این بزرگترین توقیف آنها بود و قرار بود به مشتریان در زنجیره تامین صنایع دریایی فروخته شود. اخیراً، NSK با مقامات چینی کار کرده و منجر به توقیف و تخریب 23000 جعبه و کارتن شده است. این تحقیقات همچنین منجر به کشف و ضبط 90000 جعبه دیگر از همین متخلف شد.

نه تنها در چین این اتفاق می افتد. نزدیک به خانه، استاندارد بازرگانی یورکشایر غربی – با کمک SKF – حدود 1.5 تن محصول تقلبی را در سال 2017 کشف و ضبط کرد.

ممکن است تشخیص تقلبی تقریبا غیرممکن باشد، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید انجام دهید. استفاده از برنامه هایی مانند  NSK Verify (برای بلبرینگ های دقیق) ،  SKF Authenticate  و  Schaeffler OriginCheck App  می تواند به شما در شناسایی این محصولات دزدان دریایی کمک کند. انجمن جهانی بلبرینگ (WBA) همچنین  برنامه تأیید اعتبار بلبرینگ WBA خود را منتشر کرده است .

این برنامه طیف وسیعی از برندهای برتر مانند Koyo، Nachi، NTN، NSK، Schaeffler، SKF و Timken را پوشش می‌دهد.

اگر هنوز مطمئن نیستید، می توانید دستورالعمل های WBA را برای شناسایی بلبرینگ های تقلبی دنبال کنید:

· سعی نکنید به تنهایی بلبرینگ های تقلبی را شناسایی کنید

· در عوض با سازنده برند برتر تماس بگیرید

· از محصولات مشکوک به تقلب عکس بگیرید و اطلاعات جمع آوری کنید

· با کسانی که ممکن است در فعالیت های جعل غیرقانونی دخیل باشند تماس نگیرید

· بهترین راه برای حفظ اصالت، خرید از منابع معتبر و مجاز است.

همیشه به یاد داشته باشید که از توزیع کنندگان مجاز و سایر مسیرهای مورد اعتماد خرید کنید. این همیشه بهترین راه برای اطمینان از اینکه شما از خطرات بلبرینگ های تقلبی متاثر نمی شوید است.